رادمهر جوجورادمهر جوجو، تا این لحظه: 13 سال و 5 ماه و 18 روز سن داره

R.boreiri

آموزش مفاهیم ریاضی از 1 تا 5

1392/11/7 16:16
نویسنده : مامان
2,049 بازدید
اشتراک گذاری

قند عسل مامان ، بعداز رفتن دوترم به کارگاه آموزشی مادرو کودک مفاهیم ریاضی به خاطر زود تاریک شدن هوا و ترافیک بیش از حد دیگه نتونستیم توی کلاسهای ترم سه وچهارش شرکت کنیم .

 آموزش مفاهیم ریاضی تا اونجایی پیش رفت که فقط با شمارش اونها آشنا شده بودید و تا عدد 3 .

من توی اون مقطع زمانی فکر می کردم این کلاسها برات سودی نداشته چون شما اکثر رنگها و شکلهای هندسی رو می شناختی وقتی رفتن به اون کلاسها کنسل شد این خلا رو تو شما احساس می کردم می اومدی شروع می کردی به شمردن ولی اشتباه خودم احساس گناه می کردم که چرا نگذاشتم آموزشت کامل بشه و دائم از من می پرسیدی مامان چرا کلاس مهسا جون نمی ریم .

توی اون کلاس یک دوست داشتی به اسم بهراد از وقتی که اون کلاس نرفتیم یک داداش خیالی برای خودت ساختی به اسم بهراد یا دائم می گی مامان بریم بیمارستان یک بهراد بیاریم .

وقتی داری با خودت بازی می کنی میای می گی مامان بهراد چرا متوجه نمی شه من چی میگم شما بهش بگو که این کار و نکنه خلاصه این کارگاه بقدری تاثیرش عمقی بود که من و به فکر داشت خودم شروع کنم به بقیه آموزش مفاهیم ریاضی از هر راهی که می تونستم از کتابها یا سایتهای مختلف کمک بگیرم .

 

نحوه آموزش :

مامان برای گل پسرم فلش کارتهای اعداد درست کردم که توی خونه با هم می ریم هر تعداد وسیله ای که به این فلش کارتها می خوره پیدا می کنیم می چسبونیم .

 

فلش کارتهای اعداد 1 تا 5

 

اینجا داشتیم با هم تخمه می خوردیم رفتی فلش کارتهات و آوردی چون خودت بلد نیستی پوست بگیری من برات می شکستم و شما از روی اعداد فلش کارتها می گذاشتی روی اونها یعنی برای عدد 1 یک دونه تخمه و ...

 

شمارش اعداد با تخمه

 

اینجا جوجو خوشگلم رفته اسباب بازیهای که یکدونه داشته به عدد یک می خورده جمع کرده آورده

 

اسباب بازیهای یک دونه ای رادمهر جوجو

 

اینجا نازناز مامان اسباب بازیهای که دوتا بودند و به فلش کارت عدددو می خوردند جمع کرده

 

اسباب بازیهای دوتایی رادمهر جوجو

 

مامان مکعب هایی رو درست کردم که روی هر ضلعش اشکال هندسی رو گذاشتم یا روی هر ضلعش دایره ها و یا اشکال به شمارش یک تا 5 من مکعب ها رو میدم به شما میگم اون ضلعی که 4تا ستاره داره پیدا کن .

 

مکعب های شکل هندسی و اعداد تا 5

 

کتاب تقویت هوش شماره 3 آموزش اعداد به صورت مفهمومی است خیلی کتاب جالبی است

 

کتاب تقویت هوش

 

از سری کتابهای 12 جلدی حواستو جمع کن کتاب شماره 6 اون آموزش اعداد 1 تا 5 است

 

کتاب حواستو جمع کن

 

اینجا از کوچولوها خواسته که به تعدادی که خودش اعلام کرده اشیاء رو رنگ کنید مثلاً سه تا از جوجه ها رو رنگ کنید یا یک کفش راقهوه ای کن  در حین اینکه اعداد رو آموزش میده رنگها رو هم از نی نی ها میخواد

 

کتاب حواستو جمع کن

 

بعد از دوماه این شد نتیجه کار که رادمهر جوجو خوب می تونه از یک تا 5 بشماره و بصورت مفهومی هم یادگرفته و می تونه عددها را جمع ببنده یا کم کنه  مثلا یک با دو می شه سه

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (15)

مثل هیچکس
7 بهمن 92 16:24
خیلی عالیه که اینقدر به فکر رادمهر جون هستید ولی کاش میشد میرفت همون کلاس چون اونجوری یاد میگیره چطوری با هم سن وسالهای خودش ارتباط برقرار کنه هر چند بودن در کنار همچین مادر خلاقی هم خالی از لطف نیست
مامان
پاسخ
عزیزم خودم دغدغه اش و دارم درحال جستجوی کلاس نزدیک محل کارم هستم چون رفت و آمد بعد از ساعت کاری اونم توی ترافیک تهران خسته ام می کنه چاره ای نداشتم که خودم آموزش و ادامه بدم ممنون از راهنماییتون
پریسا مامان کیان
8 بهمن 92 8:54
سلاااااام آفرین به مامان سمیه و باریکلا به رادمهر جوجو. خیلی مطلبت برای من مفید بود. حتما میرم این کتابا رو برای کیان میخرم. بازم ممنون از مطلب مفیدتون
مامان
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم خوشحالم بدردتون خورده
نارین
8 بهمن 92 18:49
سلام دوست عزیز کوچولوی نازی دارین از فروشگاه مام دیدن کنین تخفیف داریماااا
مامان امیرشایان
13 بهمن 92 13:58
آفرین به همت مامانت و خودت پسر عزیزم
مامان
پاسخ
ممنون عزیزم امیرشایان جون و یک بوس آبدار کنید از طرف من و رادمهری
مامان محمدحسین
14 بهمن 92 13:11
هزار آفرین به این گل پسری....
مامان
پاسخ
مامان محمدحسین
17 بهمن 92 8:06
آفرین هزار آفرین
مامان
پاسخ
ممنون خانمی امیرحسین جان و ببوسید
دیوار خیال
19 بهمن 92 12:08
نمیدونم اگه تمام بچه ها میدونستن با آموزش این چیزهای کوچیک بعدا" با چه دنیای بزرگتر و حتی وحشتناکتر روبرو میشن...آیا جا میزدن یا نه
مامان
پاسخ
عزیزم امیدوارم تو جایگاهی بهتراز این که ماهستیم قرار بگیرند به این امید این کارها رو با رادمهر می کنم و همه تلاشم اینه که بهتراز ما باشند قطعاً هم هستند
مامان آناهیتا
19 بهمن 92 22:07
افرین به این پسر باهوش و مادر هنرمند خیلی خوب و جالب بود عزیزم
مامان
پاسخ
ممنون خانمی
مامان امیر صدرا-مونا
21 بهمن 92 10:42
نگرانت شده بودم پس توی این مدت که نبودی مشغول آموزش ریاضی رادمهر جون بودی. خدا رو شکر که همه چی خوبه . آفرین به این ریاضیدان کوچولو
مامان
پاسخ
ممنون خانم گل از نگرانیت هستیم خداروشکر سلامت این کارهای پایان سال سرمون و شلوغ کرده ممنون که سرمی زنید امیرصدرا جون و ببوسید دلم براتون تنگ شده بود
مامان روشا
23 بهمن 92 8:54
به به آفرین به این مادر و پسر خدا جمعتون رو برقرار بدارد همیشه
مامان
پاسخ
ممنون خانم گل
ساناز
28 بهمن 92 11:16
چرا دیگه مطلب جدید نمی نویسی
مامان
پاسخ
عزیزم خانم گل مهربانتر از خواهر خودت خوب میدونی که درگیر ثبت نام دانشگاه و کارهای آخرسال شرکت و قطعی اینترنت و ... خلاصه کلی درگیری البته عکس ها وخاطرات و دارم جممع می کنم سرفرصت میام می نویسم
مامان نادیا و نلیا
28 بهمن 92 15:16
آفرین به رادمهر جوجوی باهوش و زرنگ مامانش پیش ما هم بیا
مامان
پاسخ
عزیزم میام هرروز به وبلاگت سرمی زنم ولی نمی تونم وارد وبلاگتون بشم نمی دونم چرا از مدیریت نی نی وبلاگ هم کمک خواستم ولی هنوز جوابی برام نیومده
مامان روشا
27 اسفند 92 11:52
سلام اومدم سال نو رو بهتون تبریک بگم سالی پر از برکت و روزهای خدایی داشته باشید شاد باشید
مامان
پاسخ
پریسا مامان کیان
2 فروردین 93 20:35
سلام سلام صدتا سلااااااااااااااااام سال نو مبارک. صد سال به این سالها رادمهر عزیز و مامانی مهربون، براتون سالی سرشار از سلامتی و شادی و خوشبختی آرزو میکنم. ببخشید اینترنت نداشتن زودتر خدمت برسم.
مامان
پاسخ
مامان آناهیتا
6 فروردین 93 0:03
سلام عزیزم سال نو مبارک سال خوب و خوشی براتون ارزو میکنم
مامان
پاسخ
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به R.boreiri می باشد