رادمهر جوجورادمهر جوجو، تا این لحظه: 13 سال و 5 ماه و 23 روز سن داره

R.boreiri

بازی هر کی هر چی دوست داره

1393/6/29 15:23
نویسنده : مامان
987 بازدید
اشتراک گذاری

بازی هرکی هرچی دوست داره بازی بود که من از خاله ساناز ( همکار مامان ) یاد گرفتم .

 

از وقتی مهد رفتن وشروع کرده بودی هرروز که می اومدی بیرون چون شدیداً گرسنه بودی  یک چیزی برات می خریدم به همین منوال پیش می رفت هرروز یک خواسته جدید تا اینکه یک زمانی به خودم اومدم دیدم اگر چیزی نخرم شروع می کنی به گریه ، باید یک فکری می کردم با خاله ساناز مشورت کردم . گفت خواهرم با برادرزادم بازی هرکی هرچی دوست داره انجام میده .

 

بازیش اینطوریه هرکس هرچی دوست داره باید صبر کنه تو یک زمان مشخص با یک مبلغ پول مشخص خرید کنه به غیر از اون وقت نمی تونه .

 

من هم با شما صحبت کردم که پسرم ما پنجشنبه هر هفته می تونیم خرید کنیم غیراز اون نمی تونیم بریم مغازه خرید . هرزمانی از هرجایی رد می شیم می گی مامان اون بادکنک و می خوام یا بستنی می خوام یا هر چیز دیگه ای . می گم پسرم ما با هم قرار گذاشتیم باید صبر کنی پنجشنبه بشه و هرچیزی که دوست داری به اندازه پنج هزارتومن خرید کنی بیشتر از اون نمی تونی . اوایل مقاومت می کردی ولی الان برات جا افتاده .

 

برای بعداز ظهرها که از مهد میای بیرون گرسنه هستی فکرکردم که چیزی همرام باشه مثل آجیل یا لقمه که گرسنگیت رفع بشه مجبور به خرید نباشیم و اینطوری نمی ریم سمت مغازه برای خرید .

 

فواید این کار برای جوجوم :

 

1- صبرکردن و یادمی گیری که برای بدست آوردن هرچیزی باید زمان گذاشت و خیلی چیزها تو زندگی نمی شه که انسان سریع بدست بیاره

 

2- به اندازه باید خرج کرد هرچیزی که دلمون خواست نمی شه باید چیزی رو خرید که لازم و ضروریه و بعضی مواقع تو زندگی شرایطی پیش میاد که آدم به علائقش نمی تونه توجه کنه و باید به ضروریات زندگی اولویت بده

 

گل پسرم سخت میگیرم برات تا ساخته بشی برای یک زندگی خوب که وقتی تو شرایط سخت قرارگرفتی بتونی از اون مرحله گذر کنی بدون اینکه ضربه سختی بخوری چون ما همیشه پیشت نیستیم که کمکت کنیم

 

اولین پنجشنبه ای که با خوراکی نخریدنات برای خودت چیزی خریدی یک تیرکمون با یک بستنی بود اینم عکسش یادگاری بمونه برای پسرم

 

 

 

الان دیگه عادت کردی هرچیزی می بینی می گی مامان کی پنجشنبه می شه من این و دوست دارم یا بستنی می خوام و خیلی خوشحالم که پسرم عاقله دیگه گریه نمی کنی برای چیزی که می خوای میدونی باید صبرکنی  خدایا شکرت خدایا شکرت

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان روشا
1 مهر 93 21:38
ممنون واقعا استفاده کردم منم سعی می کنم این شیوه رو پیاده کنم عالی بود
مامان
پاسخ
عزیزمید روشا جون و ببوسید
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به R.boreiri می باشد